Header ID-Ray_def

Dagelijks krijgen we on- en offline een bombardement aan informatie tot ons, waarvan een aanzienlijk deel reclame. Gevraagd, maar voornamelijk ongevraagd. Probeer daar maar eens tussen te komen en ervoor te zorgen dat je doelgroep je sympathiek vindt, instapt en aan boord blijft.

Natuurlijk is het belangrijk dat je dáár aanwezig bent waar je doelgroep aanwezig is. Maar alle gegenereerde data ten spijt, daarmee ben je er nog niet. Hoe word je opgemerkt, hoe lukt het je de gewenste actie voor elkaar te krijgen en hoe weet je ze aan je te binden? Daar is geen standaardoplossing voor. Omdat je merk, product, dienst of organisatie, ook niet standaard is. Dus zul je onderscheidend moeten zijn. En authentiek. Oscar Wilde zei het ooit al: ’Be yourself. Everybody else is already taken.’

Als je het gevoel hebt dat je (marketing)communicatie niet in de pas loopt met wat de identiteit daadwerkelijk is (maar vooral zou moeten zijn), dan is ID-RAY© een mogelijkheid om het eens te laten doorlichten en richting bepalend advies te krijgen. ID-RAY© kent twee versies. De Quick Scan en de Extensive Scan. Hieronder lees je er meer over.

ID-Ray Quick Scan_3D

ID-RAY©
MARKETINGCOMMUNICATIE QUICK SCAN

De Quick scan begint met een (digitale) vragenlijst die o.a. betrekking heeft op wie je bent als product, merk, dienst of organisatie. Wie je doelgroep is, in welke markt je opereert, wie je concurrenten zijn, je huidige marketingcommunicatie en in welke media en middelen je daarmee actief bent. Voordat we om tafel gaan met aanvullende vragen en een kijkje in de keuken hebben we je huidige communicatie uitingen en -middelen, onder de loep genomen. Een paar dagen daarna presenteren we je een analyse en aanbevelingen. Die geven richting aan om je merk, product, dienst of organisatie onderscheidend neer te zetten.

Kost dat, vraag je je misschien af. Logische vraag, maar zo’n scan is natuurlijk maatwerk en geen ’afhaal-menu’. Bel of mail om te kunnen bepalen hoe we je hiermee kunnen helpen.

Meer weten over de ID-Ray Quick scan? Bel 06 41567476 of

ID-Ray Extensive Scan_3D

ID-RAY©
MARKETINGCOMMUNICATIE EXTENSIVE SCAN

In de basis vergelijkbaar met de Quick Scan, maar zoals de naam al doet vermoeden is deze Extensive Scan uitgebreider. Bij uitstek geschikt voor de wat grotere organisaties. We gaan dus ook wat verder met de analyses en aanbevelingen van o.a. doelgroep(en), markt, concurrenten, (geïntegreerde) marketingcommunicatie, media en middelen en interne communicatie. Het kijkje in de keuken is uitgebreider door interviews met medewerkers. Aan de analyse en aanbevelingen voegen we dan ook een aantal schetsmatige ideeën toe die de aangegeven richting om je merk, product, dienst of organisatie onderscheidend neer te zetten, visualiseren.

Kost dat, vraag je je misschien af. Logische vraag, maar zo’n scan is natuurlijk maatwerk en geen ’afhaal-menu’. Bel of mail om te kunnen bepalen hoe we je hiermee kunnen helpen.

Meer weten over de ID-Ray Extensive scan? Bel 06 41567476 of