B3PARTNERS
Corporate Identity & Website
Waarom?
B3Partners, softwareontwikkelaars in GIS. In wat? GIS, oftewel Geografische Informatie Systemen. Simpel gesteld: ze maken digitale kaarten. Maar dan wel kaarten die hun klanten (voornamelijk partijen die in de openbare ruimte opereren) zelf naar believen kunnen laden met relevante data. Daar leveren zij alle tools en diensten voor. En werken met het ’Open Source’ principe, zodat men zelf naar hartenlust uit diverse databronnen kan putten. Er was behoefte aan meer branding en een website die het verhaal duidelijk(er) presenteerde.
Hoe?
Onze conclusie was dat B3Partners zichzelf overal nogal ’technisch’ presenteerde. Meteen de diepte in, met alle jargon van dien. Best begrijpelijk, want hun contactpersonen aan opdrachtgevers-zijde kennen die taal. Alleen, zij zijn vaak niet diegenen die beslissen over wie een ’GIS-klus’ gegund wordt. Ons streven was het iets meer vanuit de gebruiker neer te zetten, dan vanuit de maker. Met het thema ’De kaart en het verhaal’. Een onuitputtelijk mogelijkheid om het verhaal van klanten te vertellen over wat er uiteindelijk met hun kaart bereikt is. En niet zozeer over hoe het technisch in elkaar zit. Dat resulteerde ook in de pay-off (slogan): ’There it is’.
Resultaat
Een nieuw logo met kleurbanen die de lagen visualiseren waarmee men zelf data kan toevoegen aan die kaarten. In de herkenbare kleuren van kaart-data. Een huisstijl waarbij de pay-off ’There it is’ geen vaste plaats onder het logo kent. Maar ingezet wordt waar het relevant is. En een belofte heeft voor de eindgebruiker: dát inzichtelijk maken wat nodig is. Een website die begrijpelijk en precies verteld wat je doet en wat je te bieden hebt.
Concept, vormgeving, tekstinput en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Projectmanagement, interviews, tekst- en tekstredactie: Joop Donkers. Realisatie website: B3Partners.
Huisstijl
Website