FJ CREATORS

Corporate Identity & Website

Waarom?

FJ realiseert stands en interieurs. Dat doen ze sinds 1974. Daar waar in de begintijd de nadruk vooral lag op standbouw, verschoof dat gaandeweg meer naar het ontwikkelen van het concept van de stand. Aan (internationale) opdrachten geen gebrek. Wat misschien ook wel de reden was dat men niet al teveel naar buiten trad. Toch knaagde het gevoel dat er iets moest gebeuren om de wereld te vertellen wie FJ nou precies is, wat ze doen en vooral waarom ze dat (anders) doen.

Hoe?

Zoek in Google naar: ’Stand ontwerp’ en ’Standbouw’ en er gebeurt iets verbazingwekkends als je de gescoorde websites bekijkt. In de meeste gevallen kun je de afzender-logo’s bijna ongemerkt verwisselen. Ze vertellen niet alleen bijna allemaal hetzelfde, ze laten ook bijna allemaal hetzelfde zien. Kale stands, allemaal onder dezelfde hoek gefotografeerd. Om je in die wereld te onderscheiden leek dus niet zo moeilijk. Te beginnen met de naam. FJ Design werd FJ Creators. Want dat doen ze. Creëren. En dat je het, na 4 decennia ervaring, ook kunt realiseren gelooft elke (potentiële) opdrachtgever wel. Dus niet het eindproduct op de voorgrond maar het waarom je ’m creëerde, was het advies.

Resultaat

Naamsverandering, die recht doet aan wat je doet. Het logo was er al min of meer, maar werd ingrijpend aangepast waardoor de letters FJ tot uiting kwamen. Huisstijl met een eigenzinnige kleur oranje. Een website die projecten laat zien waarin FJ Creators zich onderscheidt. Waarbij boven alles de aanleiding, de inspiratie, op de eerste plaats staat. Daarna pas hoe het in voorstellen werd omgezet, en vervolgens hoe het werd ervaren. Als dat niet overtuigd…

Concept, vormgeving, tekst en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Projectmanagement en tekst-input: Jan Spoorenberg. Realisatie website: Welmoed Davidson.

Huisstijl

Website