HERTOG MAKELAARS
Corporate Identity & Website
Waarom?
Wat rest je als je dag in dag uit met het gevoel rondloopt dat het anders zou moeten. Dan begin je voor jezelf. Zo ook Libardo Hertog. Makelaar. Maar wel eentje die anders denkt dan de meeste doorsnee makelaars. Wars van dikdoenerij en met een heilige overtuiging dat-ie een stap verder wilde gaan voor z’n klanten. Zonder kantoor op A1 locatie en ’representatieve’ 6-cilinder. Maar wel met alle (online) tools die hem ter beschikking staan.
Hoe?
Eigenlijk wilde hij niet eens een kantoorruimte, maar gewoon aan tafel aanschuiven bij z’n klanten. Een kantoor bleek een must voor de overkoepelende organisatie. Dus werd het een bescheiden ruimte. Dat deed niets af aan zijn streven om altijd daar te willen zijn waar het nodig is. Vaak ook buiten kantooruren. Of dat nou aan de keukentafel bij klanten is, als eerste bij een aankoop pand, of op een onorthodoxe manier een te verkopen pand onder de aandacht brengen. Hertog is altijd daar.
Resultaat
Dat werd dan ook de pay-off met een sterke propositie: ’Altijd daar’. En omdat Hertog voornamelijk in Haarlem e.o. actief ging, besloten we een serie foto’s van herkenbare locaties in Haarlem te schieten voor zowel de website als campagne doeleinden. Niet met prominent de makelaar zelf in beeld (dat doet vooral de rest), maar met de zorgvuldig bestickerde Fiat 500 in een bescheiden rol. Altijd daar.
Concept, vormgeving, tekst en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Tekst website: Herbert van Hoogdalem. Fotografie: Paul Steenbakker. Realisatie website: Welmoed Davidson.
Huisstijl
Diverse media
Website