JOLIE CARE

Corporate Identity & Presentaties

Waarom?

Nazorg Borstkanker. De naam zegt het al. In haar praktijk richt huidtherapeute Lucette Vermijden zich, samen met haar collega’s, op (ex)borstkankerpatiënten. De nazorg voor die 170.00 vrouwen in Nederland is namelijk heel hard nodig. Men heeft de ambitie om 15 franchise-centra op te richten. Geen makkelijke missie. Al was het alleen maar omdat ondernemen in de zorg als een vies woord wordt gezien.

Hoe?

Niet alleen die nazorg is nodig. Voor vrouwen met een borstprothese is het ook nog eens lastig om een beetje aantrekkelijk lingerie te bemachtigen. Nou wil het toeval dat Lucette daar ook duidelijke opvattingen over heeft (ze volgde ooit Fashion Managementopleiding). Zo werd van één plus één twee gemaakt. Een lingeriemerk speciaal voor vrouwen met een borstprothese: Jolie Care. Om daarmee die beoogde 15 franchise-centra te kunnen financieren.

Resultaat

Om dat merk in de markt te kunnen zetten wordt besloten te gaan crowdfunden. GO ontwikkelde de visuele identiteit van het merk, het businessplan, de crowdfundingactie en diverse middelen. De crowdfunding werd een daverend succes (150%). Jammer genoeg kwam, om diverse redenen, het merk Jolie Care er toch niet. Nazorg Borstkanker groeit nog gestaag en Lucette besloot haar eigen naam aan het Jolie Care beeldmerk te koppelen.

Concept, vormgeving en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Concept, strategie, tekst en creative direction: Herbert van Hoogdalem. Copywriter: Nico de Bruin. En vele anderen.

Huisstijl

Presentaties

Crowdfunding

Website