NUDGE

Advertentie FD

Waarom?

Nudge is een organisatie die al jarenlang de missie heeft om blijvende gedragsveranderingen te realiseren bij individuen en organisaties op het gebied van klimaat, energie, milieu en sociale duurzaamheid. En dat doen ze door hen te betrekken bij projecten en campagnes die op prikkelende wijze ander gedrag stimuleren. Zo organiseren ze o.a. de ’Nudge Leadership Challenge’ (Best Young Leaders in Sustainability). Waarmee ze de 5 beste leiders van de toekomst zoeken, die weten dat het anders kan en anders moet.

Hoe?

Door het bij de top van de grootste Nederlandse bedrijven onder de aandacht te brengen, zodat ze de meest veelbelovende talenten binnen hun gelederen hiervoor inschrijven. En hoe bereik je die het beste? Juist. Ze lezen bijna allemaal het FD.

Resultaat

Weer eens zelf een onvervalste 1/1 pagina advertentie dagblad maken. Met de onvolprezen Herbert van Hoogdalem. Pielen op de vierkante millimeter, om die tekst zo te laten lopen dat er 2 mooie blokken ontstaan met zo min mogelijk afbrekingen. Balans zoeken tussen die kop en sub-kop, zodat die recht-tussen-de-ogen boodschap tot z’n recht komt. Heerlijk.

Art direction en vormgeving: Guus Ottens. Concept en tekst: Herbert van Hoogdalem.

Advertentie FD