RECELL
Corporate Identity & Website
Waarom?
Niks zo mooi als het verschil mogen helpen maken. In dit geval voor een innoverend bedrijf dat het verschil maakt door uit afvalstromen (dat voorheen gedumpt of verbrand werd) een grondstof voor nieuwe producten maakt: Cellulose. Ze bieden dat vervolgens als Recell Compose voor bio-composiet om bijvoorbeeld gevelplaten en meubels te maken. Recell Infra verbetert asfalt en met Recell Chem ontwikkelt de chemische industrie bijvoorbeeld een alternatief voor fossiele olie en gas. Al die nieuwe producten krijgen daardoor duurzame materiaaleigenschappen en de laagst mogelijke C02 footprint. Met recht een win-win situatie. Alleen, de bestaande website vertelde dat bijzondere verhaal niet op een begrijpelijke en effectieve manier. Dat moest anders, maar vooral beter.
Hoe?
Met het team hebben we eerst in kaart gebracht hoe alle verschillende onderdelen te communiceren. Vervolgens een wireframe gemaakt met een duidelijke navigatie, logische pagina-indeling met onderlinge links en CTA’s (Call To Action). Dat leidde weer tot (online) schetsvoorstellen waar iedereen feedback op kon geven.
Resultaat
Een website met een duidelijke signatuur, die het (toch best complexe) verhaal van Recell op een aantrekkelijke en efficiënte manier presenteert. Een iets strakker logo en 3 nieuwe productlogo’s. Mooie, zinvolle opdracht. Voor een bedrijf met zeer gedreven mensen, die een bijdrage leveren aan een betere wereld.
Concept, art direction, vormgeving, beeldbewerking, tekstinput en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Projectmanagement: Jasmyn Minnema. Marketing: Robbert-Jan Knoppers. Realisatie website: Welmoed Davidson.
Huisstijl
Website