RENATE KERKHOF
Corporate Identity & Website
Waarom?
Een conflict. Iedereen krijgt daar in de zakelijke sfeer vroeg of laat wel een keer mee te maken. Of dat nou met klanten, opdrachtgevers, leveranciers, of een arbeidsconflict is, het kan slapeloze nachten veroorzaken. Al helemaal als de hakken in het zand gaan waardoor een rechtsgang onvermijdelijk lijkt. Toch hoeft het vaak niet zover te komen. Dat ervoer Renate Kerkhof in de dagelijkse praktijk. Als advocate zette zij zich sowieso al vaak in om begrip en overeenstemming tussen partijen te creëren. Met respect voor elkaars belangen. Dus weer aan de studie. En zo werd zij, naast advocate, ook mediator.
Hoe?
Een persoon als merk neerzetten. Op zich niet zo moeilijk. Want ze is wie ze is. Met een duidelijke missie. Daar waren we ook vrij snel uit. De essentie van wat ze doet is een conflict voorkomen of oplossen, door partijen aan tafel te krijgen. En daarmee een rechtsgang voorkomen. We kozen voor de ’ontmanteling’ van Vrouwe Justitia. Blinddoek ging af, zwaard werd boog, weegschaal werd pijl. Zoals Cupido met liefde schiet, werd haar pay-off: ’Ze schiet met begrip’. En pay-off die we overigens niet te prominent wilden inzetten. Omdat het beeld het al overduidelijk vertelde.
Resultaat
De keuze voor die beelden werd nog een heel traject. Bij de voorgestelde, hele realistische, beelden voelde ze zich niet echt prettig. Dat was haar goed recht (alleen al in haar rol als advocate). Dus kozen we voor een illustratieve benadering. Een huisstijl met diezelfde pijl en boog. En een website die haar missie en aanbod stijlvol communiceerde.
Concept, vormgeving, tekstinput en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Projectmanagement en tekst-input: Jan Spoorenberg. Realisatie website: Welmoed Davidson.
Huisstijl
Website