SafetyCT

Corporate Identity & Website

Waarom?

Ze opereerden onder de naam Falck (welbekend in de beveiligingswereld). Tot oktober 2019. Toen werd een nieuwe, zelfstandige weg ingeslagen. En dus moest er een nieuwe naam en een eigen identiteit komen. Die nieuwe naam werd SafetyCT. Niet mijn voorkeur, maar vooruit. Zeg SafetyCT en eigenlijk zeg je meldkamers voor hulpdiensten. Daar leveren ze zo’n beetje alle software en diensten voor. Maar ook voor die uitrukkende hulpdiensten hebben ze een ingenieus systeem ontwikkeld (GEO IT) waardoor ze het snelst op de nodige plek arriveren.

Hoe?

Je hebt nogal iets te bieden dus. Die gedrevenheid en het alert zijn op elk klein detail om hulpdiensten te ondersteunen zodat ze efficiënt en snel kunnen handelen. En ook nog eens gangbare systemen aan de kaak te durven stellen en innovaties voorstellen. Daar kwam naar enig wikken en wegen de pay-off uit rollen: ’Alles voor veiligheid, veiligheid voor alles’.

Resultaat

Een logo dat de doelstelling symboliseert om zo snel mogelijk elke calamiteit het hoofd te kunnen bieden: het licht weer op groen. Met een aantal varianten aan plaatsbepaling van het beeld-logo en de bedrijfsnaam. Zodat men er in diverse huisstijlmiddelen en communicatie uitingen flexibel mee kan omgaan. Een website die duidelijk verteld wat ze nou precies doen, maar vooral wat een geïnteresseerde eraan heeft.

Concept, vormgeving, tekstinput en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Projectmanagement, interviews, tekst- en tekstredactie: Joop Donkers. Realisatie website: Welmoed Davidson.

Huisstijl

Folder

Brandweer event

Website