SPOORENBERG & CO
Corporate Identity & Website
Waarom?
Jan Spoorenberg. Hij schrijft. Ook als copywriter. En is docent Nederlands. Hoewel, dat was-ie tot 2017. Zelf zegt hij daarover: ’Op een ochtend in 2012 werd ik wakker en bleek toen in het onderwijs te zitten. Om vervolgens in 2017 verschrikt uit die nachtmerrie wakker te worden. Breekpunt? De dag dat ik die mbo-klas aan het werk zette, vroeg of alles duidelijk was en er een mannetje achter in de klas zijn vinger op stak. ’Mag ik naar huis?’ Waarop ik een dag later dacht: ’Dat wil ik ook. Terug naar huis’. En thuis bleek toch het copywriter-schap te zijn’. En zo ontstond Spoorenberg & Co.
Hoe?
Het moest een netwerk worden van mensen met verschillende disciplines in het vak. En zo kwam hij bij GO terecht (we hadden vroeger al samengewerkt). Voor z’n huisstijl en website. Dat netwerk hebben we gevisualiseerd met iets wat verdacht veel lijkt op de tube-map van Londen. En als we daar dan toch zijn dan mag je ook best dat tube logo lenen, vonden wij.
Resultaat
Een huisstijl met de elementen van die tube map. Niet alleen als symbool voor het netwerk, maar ook als metafoor voor de te kiezen trajecten die je in communicatie aflegt tot het eindstation. Met een treffend stukje video op de homepage. En omdat we toch al aan het lenen waren, daar overheen een quote van Seth Godin. Eentje die we dagelijks in de praktijk proberen te brengen.
Concept, vormgeving, tekst en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Projectmanagement en tekst: Jan Spoorenberg. Realisatie website: Welmoed Davidson.
Huisstijl
Website