PLAYMAPPING
Corporate Identity & Website
Waarom?
Playmapping levert gebruiksvriendelijke software waarmee de veiligheid van speel- en fitnesstoestellen in de openbare ruimte in kaart gebracht wordt. Een geruststellende gedachte voor iedereen, of wiens kinderen, daar gebruik van maken. Sinds de oprichting in 2005 zijn ze uitgegroeid tot de grootste aanbieder in Europa. En sinds die tijd bestond de (snel in elkaar gezette) website onveranderd. Alsook de zeer gedateerde huisstijl.
Hoe?
Op het moment dat we instapten was Plamapping net een samenwerking aangegaan met Playadvisor. Een online platform waarop de beste plekken te vinden zijn om te spelen en te bewegen. Logisch dus, dat initiatief. Net zo logisch, vonden wij, om een ’familiegedachte’ in de huisstijl aan te brengen. Als de synergie van beide organisaties. En als Playmapping zo’n beetje de grootste in Europa is, dan zou het zich ook als marktleider moeten manifesteren.
Resultaat
Een huisstijl met hele duidelijke verwanten tussen beide organisaties. Een pay-off met een propositie voor al die beheerders en inspecteurs die met de Playmapping software aan de slag zijn, of gaan. Zekerheid en veiligheid vertaald in: ’Let’s play it safe’. En een strakke website die kraakhelder uitlegt hoe het werkt en wat de voordelen zijn van werken met Europa’s grootste.
Concept, vormgeving, tekstinput en begeleiding uitvoering: Guus Ottens. Projectmanagement, interviews, tekst- en tekstredactie: Joop Donkers. Realisatie website: RENEWMYID.
Huisstijl
Website