ZZPARKING
Corporate Identity & Website
Waarom?
Pim van der Deure. Hij ziet overal wel kansen om iets nieuws op te zetten. Zoals toen hij bij toeval tegen een paar lege parkeerplekken in Den Haag aanliep. En wist dat er elke werkdag nogal wat free-lancers in het Haagse neerstrijken, die hun gouden koets voordelig willen stallen. Voilà, ZZParking was geboren. Nu nog uitvoeren. Moeilijkheid is dat Pim zo min mogelijk wil doen voor z’n geld. Pim is namelijk aartslui.
Hoe?
Er moest natuurlijk een website komen. Het liefst een site die de indruk geeft dat er een hele organisatie achter zit. Op die website moesten die ZZP-ers zelf hun parkeer-abonnement kunnen boeken, dat gaat Pim natuurlijk niet voor ze doen. Dat zou teveel op werken gaan lijken. En verder moest er natuurlijk materiaal komen om, in en rond die parkeergarages, die ZZP-ers op het voordelige abonnement te attenderen.
Resultaat
Een kleurrijke huisstijl. Een ’cleane’ website waarop niet alleen het aanbod, maar ook Pim’s karaktereigenschappen helder worden uitgelegd. Met een ’corporate’ uitstraling, alsof er inderdaad een hele organisatie achter zit (wel vreemd dat die medewerkers allemaal Pim heten). Voor in de parkeergarage materiaal als een spandoek, posters, stickers en flyers voor onder de ruitenwissers. Inclusief nep-parkeerbonnen. Schrikken i.p.v. schikken.
Concept, vormgeving en art direction: Guus Ottens. Concept en tekst: Herbert van Hoogdalem. Fotografie van het ’team’: Paul Steenbakker. Realisatie website: Jeroen Riemens.
Huisstijl
Diverse middelen
Website