DSB BANK
Advertentiecampagne & Outdoor
Begin 2006 werd DSB Bank een officiële consumentenbank. Met een bankvergunning van De Nederlandse Bank. En dus moest er flink aan de weg getimmerd worden om het Nederlandse publiek duidelijk te maken waarmee DSB zich onderscheidde.
Daar waar bij elke andere bank kosten in rekening gebracht worden voor je betaalrekening, deed DSB dat niet. Sterker nog, men betaalde je er (minimale) rente voor. Daar vloeide dan ook de campagneregel ’Nederland verdient meer’ uit voort. Voorwaar een mooie propositie.
Of het nou door de campagne kwam of niet, in de eerste weken na lancering meldden zich een paar honderd nieuwe klanten per week. En dat terwijl er in die periode nog geen productaanbod werd gedaan. Na die vliegende start groeide DSB Bank gestaag door. Tot men in 2009 in opspraak kwam vanwege een aantal schimmige financiële constructies, waardoor een groot aantal klanten werden gedupeerd en een claim neerlegden. Alle volgende ontwikkelingen beheersten het nieuws in dat jaar. Uiteindelijk werd in oktober faillissement uitgesproken. Jammer. Niet zozeer voor ons, maar vooral voor die gedupeerde klanten.
Art direction en vormgeving: Guus Ottens. Tekst: Carl Schipper. Fotografie: Hans Timmermans.
Advertenties
& Outdoor