2. Graydon

GRAYDON

DM Campagne

Graydon leverde (en levert nog steeds) een aantal diensten aan ondernemend Nederland. Zoals Markinformatie, Risk & Compliance, Credit Management en Debiteurenbeheer & Incasso. Men wilde die diensten doelgericht onder de aandacht laten brengen door hun reclamebureau Compliance.
Middels een Direct Marketingcampagne. Tegenwoordig zou dat ongetwijfeld online gebeuren. In de jaren ’90 nog gewoon via de brievenbus. Na een lang voortraject, voornamelijk om de lastige materie eigen te maken, konden we aan de slag.
Dat resultaat is hieronder helaas maar deels te zien. Slechts de covers bleken nog in het archief te vinden. Dat de resterende 3 pagina’s ook de moeite waard waren moet je dus maar geloven. Waarom dan wel laten zien? Omdat het een memorabele leuke klus was, die ook nog eens goed scoorde. Een hoge conversie dus, als het online was toegepast. Detail: als je de ’Herkent u deze melodie’ versie opensloeg hoorde je de bekende in-gesprek-toon van een telefoon.

Concept, vormgeving en art direction: Guus Ottens. Concept en tekst: Jan Willem Lodder. Strategie en account: Louk Pinckaers.

DM covers