IMN
Advertentie campagne
Eind jaren negentig was ICT al ’booming business’. IMN onderscheidde zich door innovatieve oplossingen te bedenken voor de meest gecompliceerde automatiseringsvraagstukken. Om de voortdurende groei te kunnen opvangen had IMN ICT-professionals nodig. Lastig, omdat er een tekort was aan hoogopgeleid personeel en iedereen in dezelfde vijver zat te vissen. Daarnaast had het bedrijf behoefte aan een onderscheidende positionering.
Besloten werd een campagne neer te zetten met een duidelijke ’corporate’ insteek, maar idealiter moesten ook die ICT-professionals bereikt worden. Nou wilde het toeval dat IMN hun professionals, naast een goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, ook veel vrijheid gunden om de klus naar eigen inzicht te klaren.
Een advertentiecampagne waarin de ICT-professional vereenzelvigt wordt met het bedrijf, dient meteen die twee gestelde doelen. Het ’Ik-tijdperk’ (naar het roemruchte artikel van John Jansen van Galen in de Haagse Post) was nog in volle gang. We waren duidelijk niet de enige die wilden inspelen op de win-win situatie van het individu gekoppeld aan de organisatie. Want KPN begon net met hun campagne ’Ik ben KPN’, waardoor we gedwongen werden om ’Ik ben IMN’ te veranderen in ’IMN is mijn naam’. De combinatie van gedichten, die allemaal met IK begonnen, en de geweldige fotografie-executie maakte het plaatje compleet.
Concept en tekst: Nico Kroese. Concept, vormgeving en art direction: Guus Ottens. Fotografie: Boudewijn Smit. Bureau: Red Pepper.
Advertenties


